ofte stilte spørsmål

FAQ

ofte stilte spørsmål

ProTouch

Her finner du de mest stilte spørsmålene rundt vår programvare og hardware.

Vanlige spørsmål: hardware

Sjekk at alle strømkabler er koblet til. Sjekk også uttaket i veggen.
Dersom det fremdeles ikke fungerer – kontakt vår supportavdelling for feilsøking. Det kan skyldes en feil på strømadapteret. 

Trykk CTRL+ALT+DELETE og deretter «Prosesser». Dersom «PT CLIENT» eller «ProTouch» kjører, prøv å tvinge avslutning/avslutt prosess for deretter å starte på nytt.
Dersom det ikke fungerer, prøv å starte selve kassen på nytt. Sjekk også om det er noen Windows-oppdateringer.

Vanlige spørsmål: ProTouch

https://bo.tellix.no/login
Har du kassesystem fra oss, skal du ha fått innlogginsinformasjon på e-post. Ta kontakt på support@tellix.no, så sender vi deg informasjonen på nytt. 

Logg deg på Backoffice: https://bo.tellix.no/login med ditt brukernavn og passord.
Trykk på «Katalog» i menyen til venstre og deretter «Produkter». Der får du se alle produktene som ligger inne i systemet, og kan du kan enkelt legge til nye eller endre eksisterende knapper ved å trykke på dem.

Legge til nytt produkt:
Trykk på «Opprett produkt». Informasjon som er obligatorisk å fylle ut er: Varenavn, Varenummer (tildeles automatisk om ikke valgt), Kategori, MVA-sats (står automatisk som 25 % mva), pris eks mva eller pris ink mva.

Valgfrie felt (er det felt her du ikke kan se, er det antageligvis i en tilleggsmodul):

Strekkode – anbefales å legge inn på alle produkter som er merket med strekkode. Kan også legges inn på vareid, kassen vil uansett oppfatte det.

Beskrivelse – om du ønsker å ha en enkel beskrivelse av varen/tjenesten.

Leverandør – om du ønsker å tilegne en leverandør til produktet. Anbefales om du skal bruke systemet til å gjøre bestillinger fra leverandør.

Produsent – om du ønsker å tilegne en produsent til produktet. Anbefales dersom man ønsker rapporter basert på produsenter.

Enhet – brukes i forbindelse med produkter hvor det skal registreres informasjon i en måleenhet. Vekt, mengde eller størrelse. (Eksempelvis en stoffbutikk som selger metervare eller en bar med produktinformasjon i ml eller cl.)

Bruk følgesvarer – huk av om du ønsker at et produkt automatisk foreslås når hovedproduktet slås inn. Det vil bli mulig å legge til følgesvarer nederst på siden.

Har varianter – huk av om varene finnes i ulike størrelser eller farger.

Varen må veies – huk av om du ønsker at et produkt skal måtte veies.

Tilleggskrivere/bongskrivere – dersom du har flere printere fra oss, kan du velge hvor bong/kvitttering skal skrives ut for dette produktet.

Kostpris – anbefales for å få rapport på bruttofortjeneste. Dersom det ikke legges inn kostpris, vil det stå 100 % på rapportene.

BF i % – her får du se en prosentvis oversikt over hva du tjener på de forskjellige produktene. Det gjenspeiles av hva du har lagt inn av pris eks mva og kostpris.

Bruk lagerstyring – dersom du har aktivert lagerstyring fra oss, vil du kunne huke av her, og deretter legge inn endring og minimumsbeholdning.

Avdeling – dersom du har flere avdelinger i systemet, vil du kunne sette ulike priser per avdeling om ønskelig. Du vil også kunne registrere ulike antall per avdeling.

Bilde – her kan du laste opp inntil 10 produktbilder.

Når du har fylt ut og huket av for ønskede felter, trykker du på «Lagre» øverst til høyre.

Sjekk at kassen er tilkoblet nett. I hovedmenyen i ProTouch vil det stå «Offline» med rød skrift, dersom kassen ikke er tilkoblet nett. Kassen vil automatisk hente informasjon fra Backoffice når den blir tilkoblet nett.

Sjekk at kassen er tilkoblet nett. I hovedmenyen i ProTouch vil det stå «Offline» med rød skrift, dersom kassen ikke er tilkoblet nett. Kassen vil automatisk hente informasjon fra Backoffice når den blir tilkoblet nett.

Logg deg på Backoffice: https://bo.tellix.no/login med ditt brukernavn og passord.
Trykk på «Oppsett», «Kasse» og deretter «Produktknapper» så får du opp kassebildet hvor du kan endre hvordan produkter og kategorier vises på kassen.

Dette kan du gjøre under «Katalog» og «Kampanjer»/»Kvantumsrabatt». Ta kontakt med support om du trenger hjelp med å sette opp dette.

1: For å sette opp kampanje, velger du «Opprett Kampanje» hvor kan du velge hvilken tidsperiode det skal gjelde og hvilke produkter som skal ha den nevnte rabatten. 

2: For å sette opp kvantumsrabatt trykker du «Legg til ny» øverst i høyre hjørne. Deretter kan du enkelt følge feltene for å velge hvilke produkter som skal få denne rabatten aktivert.
Eksempel: Du setter opp et produkt og velger antall hvor rabatt skal gjelde. Dersom det blir slått inn 3 av dette produktet på kassen, så vil det tredje produktet bli registrert med f.eks. 100% rabatt. Dette kan også settes opp i en gitt periode.

Vanlige spørsmål: ProTouch-moduler

Se oversikt i Backoffice under menyen «Hjelp»

 

Se oversikt i Backoffice under menyen «Hjelp»

 

Du må ha aktivert ordremodulen. Ta kontakt med support dersom du ønsker å teste modulen.

Når du har aktivert modulen, kan du logge deg inn i Backoffice og trykke på «CRM» i menyen til venstre og deretter velge «Ordre». 

Der har du mulighet til å lage ordre, som kan hentes opp i kassen og gjøres opp der.

De hentes opp via knappen i kassebildet som heter «Hent Ordre». Der vil du få opp en liste over alle dine siste ordre som ikke er gjort opp.

Du må ha aktivert kundemodulen. Ta kontakt med support dersom du ønsker å teste modulen.
Når du har aktivert modulen, har du mulighet til å opprette kunder både i Kassebildet og i Backoffice. Du kan også opprette kundegrupper som kan tilegnes kunder, hvor de kan ligge inne med en fast rabatt.

Vanlige spørsmål: ProTouch-integrasjoner

Vi anbefaler at dette gjøres i samarbeid med vår supportavdeling. Det må først være aktivert fra vår side før du får det opp i Backoffice.
Logg deg på https://bo.tellix.no/login
Trykk på «Oppsett» i menyen til venstre og deretter «Integrasjoner». Her vil dine bestilte integrasjoner vises.
NB! Husk at du må sette opp «Kontoplan» før du aktiverer regnskapsintegrasjon. For å finne kontooppsett, velger du «Oppsett» -> «Generelt» og «Kontooppsett».

 

Vi anbefaler at dette gjøres i samarbeid med vår supportavdelling. Det må først være aktivert fra vår side før du får det opp i Backoffice.
Logg deg på https://bo.tellix.no/login
Trykk på «Oppsett» i menyen til venstre, deretter «Integrasjoner» og du får opp en oversikt over dine bestilte integrasjoner.

 

Vanlige spørsmål: terminal

Nei, Amendo tar ingenting per transaksjon. Det er kun din bank, bankaxept og kortinnløser som trekker transaksjonskostnader.

 

Stasjonær terminal kan kobles til kasse via ECR-kabel eller nettverk.
Mobil terminal kan kobles til kasse via WiFi eller Paypoint Connect.
Mobil terminal kan også kobles til nettbrett via løsningen Print ‘N Go fra Verifone.

 

Velg «Meny» – «Administrer» – «Sjekk Linje».  Du tar nå linjesjekk, vent på tilbakemeldingen «Linje er ok». Hurtigtaster: Meny – 5 – 1.

 

Generelle spørsmål

3 måneder før ny periode. Se tellix.no/betingelser for mer informasjon

Send e-post til bt@tellix.no med avtalenummer, eller kontakt oss på 21 53 80 00 og tast 3.

Legg igjen melding.
Vi vil kontakte deg

Fyll ut info under så tar vi kontakt så fort som mulig.