Kundehistorie: Aanerud Bakeri

Kundehistorie: Aanerud Bakeri

«Kassesystemet fra Amendo er ikke bare effektivt, det er også oversiktlig og overkommelig…»

Aanerud er et familieeid håndverksbakeri som i dag drives av femte generasjon, med tradisjonsrike oppskrifter basert på gode råvarer. Bakeriet startet som en familiebedrift på Årnes for snart 102 år siden. I dag finner du Aanerud Bakeri på både Årnes og Jessheim!

I april valgte Aanerud Bakeri å gå over til Amendo sine løsninger. Med kassesystem integrert med regnskapsprogram og betalingsløsninger fra Amendo, gikk bakeriet fra å ha kun én kasse til å ha to kasser og to betalingsterminaler på hvert utsalgssted. På denne måten har de kunnet øke omsetning ved å betjene kunder på flere kasser – og slippe at kunder snur i døren på grunn av lang kø. Nettbutikk har gjort at kunder lettere kan forhåndsbestille produkter og raskt og enkelt hente i butikk!

«Vi valgte Amendo både på grunn av beliggenhet og det effektive systemet. Med kontor rett i nærheten er Amendo lett tilgjengelig og kundeservicen er upåklagelig.» – Hanna Marie Halvorsen Bergan

Med det nye kassesystemet er blant annet fakturering effektivisert, og bakeriet trenger ikke lenger å bruke flere timer på å manuelt fakturere kundene sine.

«Kassesystemet fra Amendo er ikke bare effektivt, det er også oversiktlig og overkommelig», forteller Hanna som driver bakeriet. Videre har det nye systemet gjort at både betjening, og opplæring, tar mindre tid. På kassen har bakeriet nå enkle knapper med bilder av varene de selger. På den måten har det blitt en hel del enklere for nye ansatte og tilkallingsvikarer å komme inn i rutinene. Kassen med kvitteringsutskrift er plassbesparende, noe som er viktig for et lite lokale som trenger mest mulig plass til den herlige baksten.

Under arbeid er også ny nettbutikk for Aanerud Bakeri. Om ikke lenge vil bakeriet ha en helt ny, optimalisert nettbutikk med mulighet for at kunder blant annet kan spesialbestille kaker med den toppingen, fyllet og designet de ønsker. På den måten forteller Hanna at de vil kunne frigjøre en hel ansatt som tidligere tok seg av denne bestillingen manuelt via mail og telefon.

Related Posts