Amendo ProTouch + Tripletex

Amendo ProTouch + Tripletex

Kassesystem integrert med TripleTex

Regnskapsintegrasjon som inneholder overføring av både dagsoppgjør og ordre

Amendo Group leverer skybasert kassesystem, betalingsterminaler og netthandelsløsinger til små og mellomstore bedrifter i alle bransjer. Hovedvekten av kundene våre er innenfor servering/kantine, butikk/retail og verksted/service. Med vår integrasjon mot TripleTex kan kasseoppgjør og faktura overføres helt automatisk.

Følg veiledningen under for å sette opp automatisk API integrasjon og ordreintegrasjon til Tripletex regnskapssystem. Eksportering kan også skje på avdelingsnivå.

ProTouch-krav:

• Regnskapsintegrasjon må være aktivert

• Kontoplan må fylles ut av bruker eller regnskapsfører for at overføringene skal skje mot riktige konti

• Tripletex innstillinger gjøres fra backoffice hos de relevante avdelinger

• Dersom du har ordre/fakturamodul aktivert, kan du opprette ordre i Backoffice og når de faktureres vil de automatisk bli overført som fakturagrunnlag til TripleTex

• Faktura må inneholde kunde-, produkt- og ordreinformasjon for å synkroniseres med Tripletex

ProTouch Grensesnitt

Oppsett >> Integrasjoner >> Tripletex

• Om det er laget brukere i backoffice for mer enn én avdeling, må avdeling velges.

• Brukernøkkel-ID kan genereres i Tripletex regnskapssystem. Se «Tripletex-krav» for mer informasjon.

• Velg hvor ofte Dagsoppgjør og fakturadata fra ProTouch skal eksporteres til Tripletex. Daglig kl 05.00, ukentlig (mandager kl 05.00) eller månedlig (den første pr mnd kl 05.00).

• Velg dato for eksport. Her kan man velge tilbake i tid, for å få med oppgjør bakover i tid.

MERK: «Eksporter data fra og med»-datoen kan ikke endres etter lagring.

Tripletex-krav

• En backoffice-bruker må aktivere API-modul V2 og generere brukernøkkel-ID.

• Logg inn på www.tripletex.no med dine innloggingsdetaljer.

• Klikk på Brukernavn>> Min profil >> API-tilgang.

(Hvis denne innstillingen ikke er tilgjengelig, vennligst ta kontakt med Tripletex support på [email protected] for å få tilgang.)
Se eventuelt en egen guide hos TripleTex på dette her

Trykk på «Ny nøkkel», og du vil få opp vinduet under:

• Nøkkel: velg navn, her er det lurt å gå for et navn du ikke vil glemme.

• Applikasjon: navnet må være Tellix_protouch.

Sett utløpsdato på brukernøkkelen du opprettet.

Gi tilgang til innloggede brukere og API-brukere under «Regnskap» og «Selskap». Huk av boksen «bilagsimport».

  • Kontoplan/GBAT10-koder må konfigureres i Tripletex regnskapssystem og ProTouch.
  • MVA-koder må konfigureres i Tripletex regnskapssystem og ProTouch.
Related Posts

Nyhet for restauranter!

Servitør tar bestilling som normalt på kassen
Ordre parkeres på bord
Når gjestene skal betale, kan du presentere kvittering med en QR kode nederst.
Gjestene kan splitte regning og gi tips og til slutt betale med Vipps
Bordet markeres som betalt i kassen, og kunden får kvittering i Vipps appen